Oricât de cumplit este Arhipelagul Voss, simți o atracție teribilă pentru lumea lui. Deși raționalul ți-ar răcni să fugi de acolo cât mai repede, emoționalul ți-ar șopti în ureche să mai rămâi, să mai cercetezi, să mai simți, iar o șoaptă va fi întotdeauna mai seducătoare ca un răcnet.
Rar am întâlnit un spațiu fictiv atât de bine redat, o lume hibridă în detaliu, cu o culoare locală atât de puternic nuanțată și o estetică a urâtului atât de bine mânuită încât ajunge să-ți umple fiecare cotlon al minții.
Cartea nu este nicidecum pentru cei slabi de înger, căci lumea lui Mazilu, amintind întrucâtva de cele create de Steven Erikson sau Michael Stackpole, un amestec de medieval, renascentist, victorian, contemporan și futurist / postapocaliptic, halucinantă ca o doză de Hex, este una periferică, decadentă, dezumanizată, a inechității sociale, a decrepitudinii, a ruinelor, distrusă de intrigi, corupție, vicii, nebunie, sadism și perversitate, relevând etape prin care omenirea a trecut sau încă trece.
Arhipelagul Voss — insulele Perque, Noss, Whitegate și Amberstone, pierdute undeva în Oceanul Fringe și sufocate de smogul industrializării haotice — este o lume a foburgurilor, a bidonville-urilor, cu ceva de Dharavi, ceva de favelă braziliană, cufundată în atmosfera unui film de Marc Caro și Jean-Pierre Jeunet, de Yoshiaki Kawajiri sau Hiroyuki Okiura.