img-book

Pachet romane „Fără filtre”

de: George Cornilă, Anamaria Bancea, Sorin-Mihai Grad,

Trei scriitori români, trei cărți de excepție. Fără filtre – un pachet de romane inspirate din experiențele personale ale autorilor lor, care îți dau poftă de viață arătându-ți viața în toată splendoarea și urâțenia ei, fără mănuși și fără perdea.

Pachetul conține volumele Miezul nopții în cartierul felinarelor stinse (George Cornilă), Restituirea (Anamaria Bancea) și Camera 66(6) (Sorin-Mihai Grad).

Gustați viața de student într-un Cluj al sălbaticilor ani ‘90. Urmăriți cu sufletul la gură destinele care se împletesc într-un București pe cât de înnebunitor pe atât de fascinant. Călătoriți în îndepărtata Olandă ca să descoperiți boemul ei fermecător și monstruosul ei ascuns. Trăiți o sută de vieți și o mie de aventuri diferite cuprinse în paginile a trei cărți.

Reducere de 25% cu codul GAUDEAMUS2021. Transport gratuit la comenzi de peste 100 de lei.

125.00 lei

Cantitate
Cunoaște Autorul
avatar-author

GEORGE CORNILĂ (n. 1986) este prozator, publicist, traducător și cititor avid. Absolvent de Șiințe Politice și de Publicitate, a ocupat poziții de copywriter, jurnalist, secretar general de redacție și redactor-șef. Este autorul romanelor Cu dinții strânși (2007), Miezul nopții în Cartierul Felinarelor Stinse (2013; 2014), Regele lupilor (trilogie, 2014-2016), Expurgo (2018; 2019) și Diluvium (2019), al colecției de proză scurtă Arlequine (2018) și al volumului de povești pentru copii Toxi Foxy (2018). Este prezent cu texte în antologiile Ficțiuni centenare(2018), Cele mai frumoase povestiri SF & fantasy ale anului 2017 (2018), Antologia prozei române polițiste și de mistere (2018) și Antologia scriitorilor vrânceni (2018). A tradus nuvelele scriitorului american Robert E. Howard cuprinse în volumele Conan Barbarul: Phoenix pe o sabie. Turnul elefantului (2018) și Sonya cea Roșie: În umbra vulturului (2020).

Pasionat de biologie, istorie, mitologie și cinematografie, a abordat o multitudine de teme, experimentând cu un spectru larg de curente, specii și stiluri, de la realism istoric, la SF&F și la flash fiction și nuvele manieriste, la realism magic și roman postmodernist. A colaborat cu publicații culturale precum Luceafărul de dimineață, Convorbiri Literare, Viața Românească, Plumb, Observator Cultural, Salonul Literar, Pro Saeculum, Spații Culturale, Contact Internațional, Revista de Suspans, Fantastica, Vulturul, Gazeta SF, EgoPHobia, ZIN, Galaxia 42 și Doc.Eu.

A primit Premiul Miorița (2008), Premiul Vrancea Literară (2013; 2016) și Marele Premiu „Ion Hobana” (2019), fiind de asemenea nominalizat la Premiul COLIN (2017), Premiul AntareSFest (2018; 2019), Premiul RomCon (2019) și Eurocon - Belfast (2019).

***

Cosmopolit, cult, pasionat de arta cinematografică și bun cunoscător al subtilităților tehnicilor literare, George Cornilă se folosește de toate abilitățile și pasiunile lui pentru a ne oferi o scriitură complexă, superb stilizat, în care fiecare detaliu spune o poveste și în care fiecare personaj ne cheamă să-i fim martori la existență.

Andreea Sterea, Editor Crux Publishing

 

Cărți scrise de George Cornilă
Cunoaște Autorul
avatar-author
1971

Anamaria Bancea, născută pe 14 iunie 1971, este de profesie arhitect. Pasiunea pentru literatură a moștenit-o de la bunica ei, profesoară de limba română. În timpul școlii a descoperit și dragostea pentru scris. În cei câțiva ani pe care i-a petrecut în Statele Unite a publicat articole pe teme de arhitectură în câteva reviste de specialitate.

În 2015 se întoarce la ficțiune. Pentru a-și crea povestirile și personajele (abordând science fiction, realism magic sau teme postmoderne), Anamaria se inspiră din cele mai banale întâmplări cotidiene, după cum ea însăși o mărturisește: o fotografie văzută pe Facebook, o vorbă auzită pe stradă, o persoană observată cu coada ochiului în oraș sau o idee mai mult sau mai puțin năstrușnică auzită la unul din atelierele literare la care participă frecvent.

După ce publică o serie de schițe și povestiri pe platforma Povești absurde, dar și numeroase articole de analiză literară în revista culturală EgoPHobia – apreciate de public și critică –, Anamaria Bancea debutează în 2017 cu romanul de factură postmodernă Restituirea.

Așa cum mărturisește, ideea cărții s-a născut în urma unei călătorii cu autobuzul, transformându-se ulterior dintr-o povestire într-un roman de sine stătător. „Deși o asemenea deplasare pare momentul potrivit pentru a citi, prefer să observ oamenii din jurul meu, să îmi imaginez cum e viața lor, cine ar putea fi și cum s-ar comporta în unele situații”, spune autoarea.

Implicarea ei in poveste este completă, iar scriitura sfidează convențiile, fără a fi lipsită de un lirism aparte și de o sensibilitate evidentă. Anamaria Bancea își iubește sau antipatizează personajele cu sinceritate. Decorul, limbajul și tehnicile narative folosite se îmbină perfect cu ingredientele romanului postmodern pentru ca romanul Restituirea să poată fi înțeles și mai ales simțit pe mai multe paliere și în mai multe chei de lectură.

Cărți scrise de Anamaria Bancea
Cunoaște Autorul
avatar-author

Sorin-Mihai Grad s-a născut în 1979 la Satu Mare și a publicat poezii, proze, recenzii și alte texte în română și engleză în mai multe (e-)reviste culturale din țară și din străinătate, obținând diverse premii la concursuri literare.

A publicat volumele SUROGAT [poerezii] (Herg Benet Publishers, 2010 - mențiune la concursul „Cartea Anului 2010 - Poezie“ organizat de Rețeaua Literară) și Outsider [poerezii] (Aius, 2016 - cu susținerea financiară a Administrației Fondului Cultural Național). Texte semnate de el au apărut în câteva antologii de poezie și proză și a contribuit la experimentele literare „Before a National Anthem” (coordonat de Irina Botea) și „De ce miros perdelele” (iniţiat de Ştefan Caraman).

După studiile de matematică la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Sorin-Mihai Grad a urmat un masterat în domeniu în cadrul unui parteneriat cu Universitatea Tehnică din Chemnitz (Germania), în cadrul căreia a activat în perioada 2001-2017 și unde și-a susținut în 2006 doctoratul în matematică, completat în 2014 cu o abilitare. În perioada 2017-2018 a fost profesor invitat la Institutul de Matematică al Universității din Leipzig (Germania), iar în prezent este investigator principal al unui proiect de cercetare în cadrul Facultății de Matematică a Universității din Viena (Austria). A publicat peste patruzeci de articole științifice de matematică precum și două cărți de specialitate la Springer-Verlag.

Este cofondator și editor al e-revistei culturale EgoPHobia (www.egophobia.ro) și a fost colaborator al e-revistei culturale Argos. Informații despre activitatea sa literară pot fi găsite pe www.smg.egophobia.ro.

Romanul său de debut, Camera 66(6) este publicat în 2018 la editura Crux Publishing.
Cărți scrise de Sorin-Mihai Grad
Prezentare

Pachetul Fără filtre ne înfățișează viața așa cum e ea, cu frumusețile și meschinăriile ei, cu urâțenia și micile ei reușite, fără menajamente și fără perdea. Fără tabu-uri, fără minciuni, fără poleială. Așa cum e viața, de cele mai multe ori.

Gustați viața de student într-un Cluj al sălbaticilor ani ‘90. Urmăriți cu sufletul la gură destinele care se împletesc într-un București pe cât de înnebunitor pe atât de fascinant. Călătoriți în îndepărtata Olandă ca să descoperiți boemul ei fermecător și monstruosul ei ascuns. Trăiți o sută de vieți și o mie de aventuri diferite, toate cuprinse în paginile a trei romane.  Fiți martorii unor povești zguduitoare, amuzante, revelatoare sau pline de învățăminte. Pășiți alături de personaje de la Cluj la Amsterdam și de la București în inima Orientului, personaje principale în viețile altor oameni.

Conținut pachet „Fără filtre”

Pachetul conține trei romane din colecția Postmodern semnate de George Cornilă, Anamaria Bancea și respectiv Sorin-Mihai Grad. Cu codul GAUDEAMUS2021, puteți achiziționa acest pachet cu reducere de 25%.

Miezul nopții în cartierul felinarelor stinse de George Cornilă

Miezul noptii in Cartierul Felinarelor Stinse george cornila

 

Trecând printr-o serie de experienţe care îi schimbă radical cursul existenței, într-un șir de nopți în Cartierul Felinarelor Roșii din Amsterdam, protagonistul își rememorează anii copilăriei și ai adolescenței, precum și viața sa matură, meditând asupra sensurilor și motivelor care l-au purtat pe acele drumuri și asupra relațiilor cu cei care și-au împletit viața cu a sa, într-o imensă pânză de păianjen. Nebănuitor, intră într-un vârtej psihedelic, în care inocența, iubirea, violența, misterul și sexualitatea se amestecă, iar întâmplările se cer așezate, asemenea unor piese de puzzle, pentru a-l purta, în final, spre un nou început. Făcând uz de tehnica fluxului conștiinței, Miezul nopții în Cartierul Felinarelor Stinse merge în spatele fațadelor turistice, chiar dincolo de spațiile liminale, pătrunzând în dedesubturile sordide, spre a înfățișa în detaliu o lume abia bănuită. Mai mult decât orice însă, este o vastă frescă a societății occidentale din ultimele trei decenii.

***

Am început să scriu această carte într-o mansardă din Woerden, în 2011. Doar ce îmi dădusem demisia din corporația pentru care lucram, îmi luasem rucsacul în spate și plecasem în Olanda. Am călătorit îndelung prin Țările de Jos, cu precădere prin Amsterdam, Rotterdam și Utrecht, am întâlnit oameni, am ascultat povești, m-am băgat în bucluc, am trăit. Am terminat-o, întors în București, doi ani mai târziu. Miezul nopții în Cartierul Felinarelor Stinse este declarația mea de iubire pentru Olanda, o țară de care am fost și voi fi mereu legat. Nu este o idilă naivă, ci o poveste despre frumos și urât, căci atunci când iubești accepți să primești atât binele, cât și răul. (George Cornilă)

 

Restituirea de Anamaria Bancea

Restituirea Anamaria Bancea

 

În romanul Restituirea, parcă și existența însăși pare să își târască papucii prin canicula bucureșteană, fără să îi pese prea mult de oamenii care trec prin ea. În trupul împuținat de ani al Aureliei Puchici arde dârzenia tuturor acelor femei de viță nobilă pe care istoria le-a îndoit de mijloc, dar nu le-a frânt. Prin cabinetul avocatului Cruțescu s-au perindat mii de hârtii și povești de familie, dar nici una nu seamănă cu acea adunătură bizară de străini, legați de sânge, dar despărțiți de viață. Pregătiți de întâlnire, doamna Puchici și domnul Cruțescu se pun pe treabă. În același oraș, dar parcă în universuri paralele, Eugenia, Mimi, Mihnea și Dodo sunt mai vii ca niciodată, treziți brusc din toropeală de sunetul telefonului. Este destinul, care îi anunță că are de plătit câte o datorie fiecăruia dintre ei.

***

Patru oameni adunați din întâmplare într-un autobuz. Pe Jeni o s-o iubiți. Mihnea – nu o să-l suportați, dar o să vă placă de el. Dodo, hm, la piece de resistance, un întreținut de joasă speță căruia i se întâmplă să se împiedice de noroc. Mimi? Fără îndoială, visul oricărui gurmand! Gătește extraordinar, mai ales plăcinte și prăjituri – atenție celor la dietă, să nu ziceți că nu v-am spus! Apropos, e vorba despre o colecție valoroasă de timbre, despre o doamnă în adevăratul sens al cuvantului, Puchici pe numele ei, și despre un avocat care știe să diferențieze un nod Eldredge de cravată de cricul unei motociclete. (Dan Rădoiu)

 

Camera 66(6) de Sorin-Mihai Grad

Camera 66(6) Sorin-Mihai Grad

 

O cameră de cămin studențesc dintr-un Cluj prins între milenii (și care nu bănuia cât de cool va deveni peste ani) se povestește pe șase voci care uneori se confundă între ele, în discuții spumoase, care te vor face să fii un om mai vesel și să vrei să-ți retrăiești studenția.

Prea cuminți pentru un asemenea loc și prea neserioși pentru ce avea să-i aștepte după facultate, cei șase locatari din Camera 66(6) dezbat problemele lumii din unghiuri la care nu se gândesc nici ei, fără teamă de tabuuri sau (in)corectitudini politice

Cartofu are succes doar la prietenele fetelor care-i plac, Sigi pariază că într-o zi va rosti doar cuvântul „satana”, Nae aduce o veveriță în cameră, Hake refuză să meargă cu colegii la striptease, Klu și-a rătăcit accentul basarabean undeva prin Ardeal, în timp ce Epi primește o mită destinată altcuiva. Iar când apare și Internetul în cameră, lucrurile o iau razna de tot.

Cititorul își va da repede seama că de fapt Camera este personajul principal, scena în care intră și din care ies la grămadă sau pe rând eroii noștri, mediul în care se nasc și dospesc cele mai trăsnite idei și cele mai ciudate conversații.

Demonul absurdului și al exagerărilor este la el acasă, la fel cum, în camera 66(6) sălășluiesc și îngerii buni ai inocenței, ai tinereții, ai acelei nevinovății care trece ca tancul peste tabuuri sau (in)corectitudini politice. Nimic nu scapă de la forfecat, supra-analizat și supra-dezbătut, cu rezultate din cele mai hilare.

Precursori ai trolilor de Internet și exponenți ai unei întregi generații (pe care azi o numim „de sacrificiu”), eroii noștri se întrec în giumbușlucuri, Cuvintele fiindu-le sabie și scut în călătoria lor inițiatică de la statutul de „pulcheri” la cel de „absolvenți de facultate.”

 

***

Așadar, trei autori români, trei romane de excepție, aventuri și destine, bucurii și dezamăgiri, nostalgie, surprize, prieteni buni, dușmani de moarte, speranțe și visuri, neîmpliniri, suișuri și coborâșuri. Fără filtre – trei romane inspirate din experiențele personale ale autorilor lor, care îți dau poftă de viață arătându-ți cum e viața cu tot ceea ce înseamnă ea.

Detalii

Editor: Editura Crux
Dată publicare:
Număr de pagini:

“Pachet romane „Fără filtre””

Nu există niciun review.