Recenzie Anotimpul pumnalelor de Șerban Andrei Mazilu
În aprilie 20, 2015 | 0 Comentarii

Prima recenzie a romanului Anotimpul pumnalelor de Șerban Andrei Mazilu vine din partea unui celebru și pasionat cititor de SF și Fantasy. Liviu Szoke prezintă așadar romanul, autorul și câteva dintre planurile de viitor puse la cale de editura Crux Publishing, neuitând să se concentreze pe cele mai interesante aspecte ale volumului analizat. Nu există mândrie mai mare ca aceea de a auzi că:

Un roman fantasy modern, scris cu vână de către cel mai promițător tânăr scriitor român de fantasy din noul val. Spun asta pentru că dacă ai ignora numele de pe copertă după ce-ai închis cartea, nu ți-ai da seama de zona geografică din care provine autorul. Pentru că Șerban Andrei Mazilu a trecut peste momentul Crux și a ajuns la momentul Anotimpul Pumnalelor, care are personaje puternice, chiar și cel feminin nelăsându-se mai prejos decât cele masculine, care are intrigă solidă, o lume cu un decor exotic, mirifiant și decadent, care are tone de sânge și nenumărate gâturi sfâșiate de pumnale, care are chiar și sufletul cinic al unui criminal ucis prins în lama unui pumnal. Și a scris un roman care pune întrebări legate de rolul religiei în viața omului, despre cât de moral sau amoral se comportă cel care o enormă cantitate de putere în mâini, despre cât de corupătoare este puterea aproape nelimitată. Se poate să fiu acuzat, blamat sau înfierat că sunt superficial, cu standarde joase sau aservit, dar, în opinia mea, este cel mai interesant roman fantasy citit de mine vreodată, scris de un scriitor român. Abia aștept să-i zicem continuarea, pentru că de fapt va fi un roman a cărui acțiune se petrece în același univers, al Arhipelagului Voss, pe care autorul a promis-o înainte de lansarea oficială a Anotimpului Pumnalelor de la Final Frontier din martie.

Citește întreaga recenzie Anotimpul pumnalelor pe Blogul Fanului de Science Fiction

Scrie un răspuns